1. sınıf döneminde bir dersten başarısız olmak, öğrencilerin belge alabilme şansını önemli ölçüde etkiler. İkinci dönemde alınan 50 puan, çoğu zaman yeterli olmamakla birlikte, bu durumun sonuçları hakkında net bilgilere sahip olmak önemlidir. Eğitim sisteminin gereklilikleri ve belgelerin alınma koşulları, öğrenci başarısını doğrudan etkileyen unsurlar arasında yer alır.
Hayır, 1 dersten kalındığında, ikinci dönem notu 50 olsa bile belge alınamaz.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın Ödül ve Disiplin Yönetmeliği'ne göre, bir dersten zayıfı olan öğrenciler, dönem sonu ortalaması 70 puanın üzerinde olsa bile takdir veya teşekkür belgesi alamazlar. Belge alabilmek için tüm derslerden başarılı olmak ve dönem sonu not ortalamasının belirlenen aralıklarda olması gerekir.
SON YAZILAR